Nabíjacie stanice budú do konca roka 2023 dostupné pre vodičov áut
všetkých značiek na 500 miestach v Taliansku a budú mať výkon do 350 kW.
Automobilka VW a jej ďalší partneri nainštalujú do konca roka 2022 v
rámci Európe 4300 z plánovaných 18.000 rýchlonabíjacích staníc, v USA
3700 z plánovaných 10.000 a v Číne 8000 z plánovaných 17.000 staníc. To
predstavuje 16.000 rýchlonabíjacích staníc na celom svete, čo je
približne tretina z cieľa VW, ktorým je 45.000 nabíjacích staníc do roku
2025.
Volkswagen v Európe spolupracuje s BP a španielskou Iberdrolou a je
akcionárom spoločného podniku firmy Ionita s konkurenčnými automobilkami
BMW, Mercedes-Benz, Ford a Hyundai.
Najväčšia európska automobilka dúfa, že zabezpečí dostatok nabíjacích
miest – a dostatok energie – pre elektrické vozidlá. A presvedčí tak
vodičov, ktorí sa obávajú dojazdu elektrických áut, že sa môžu
definitívne vzdať svojich vozidiel na fosílne palivá.
Podľa štúdie spoločnosti McKinsey pre Európsku asociáciu výrobcov
automobilov potrebuje Európa do roku 2030 najmenej 3,4 milióna
nabíjacích miest, pričom na konci roka 2021 ich bolo k dispozícii
približne 375.000.
Obnoviteľná elektrina sa však musí distribuovať cez nabíjaciu sieť vo
vhodných časoch, čo podľa štúdie predstavuje kumulatívne náklady okolo
240 miliárd eur.
"Hlavnou výzvou je sprístupniť energiu vtedy, keď je to potrebné," povedal
člen predstavenstva Volkswagenu Thomas Schmall na utorkovej tlačovej
konferencii. "Kľúčovú úlohu bude hrať skladovanie energie."
Volkswagen plánuje tiež do polovice budúceho roka zaviesť obojsmerné
nabíjanie, pri ktorom môžu autá posielať energiu zo svojich batérií späť
do siete, dodal Schmall.